Utrzymanie wysokich standardów edukacyjnych

Uwzględniając współczesne tendencje, warto rozważyć ofertę, która nie tylko obejmuje różnorodne poziomy nauczania, ale także specjalistyczne kursy. Mogą to być kursy Business English dla pracowników międzynarodowych firm, kursy języka przydatnego w określonych branżach oraz kursy dla najmłodszych, już od 4 roku życia. Regularne aktualizowanie programów i poprawianie jakości nauczania (metodyka, materiały edukacyjne, w tym treści cyfrowe), zadowolenia słuchaczy (feedback i komunikacja ze szkołą i nauczycielami) oraz ogólnych wyników edukacyjnych to działania niezbędne, aby utrzymać i polepszać reputację szkoły.

Pozycja na rynku i rozpoznawalna marka

Duża konkurencyjność na rynku wymaga zbudowania świadomości marki i konsekwentnego dbania o dobrą reputację szkoły językowej. Bez funkcjonalnej strony internetowej prezentującej Twoją markę i jej mocne strony, możesz mieć trudności z wyróżnieniem się na tle konkurencji. Brak widoczności w sieci może prowadzić do mniejszej liczby zapisów, niższej lojalności uczniów i trudności w przyciąganiu nowych klientów. Warto także wyeksponować na stronie dobre opinie i rekomendacje, które są namacalnym dowodem na dobrą reputację placówki.

Rekrutacja i retencja studentów

Mimo to, zapisy na kursy w niektórych szkołach spadają. Aby zwiększyć ilość zapisów i dochodowość placówki, należy skupić się na wskaźniku retencji. Zadbanie o obecnego ucznia jest znacznie prostsze niż pozyskanie nowego. Twoja szkoła powinna dążyć do corocznego zwiększania wskaźnika retencji o co najmniej 10%. Jeśli większość kursantów to dzieci, najlepszym sposobem na poprawę retencji będzie skoncentrowanie się na komunikacji z rodzicami. Zadowolony rodzic stanie się najlepszym ambasadorem Twoich kursów.

Technologie cyfrowe w nauczaniu

Światowe Forum Ekonomiczne wskazuje, że obecnie liczba osób uczących się online wciąż przewyższa poziomy sprzed pandemii. W obliczu tych liczb integracja technologii do programu nauczania, na przykład poprzez kursy online, aplikacje do nauki języków i interaktywne oprogramowanie, wydaje się konieczna. Wdrażanie rozwiązań może jednak okazać się kosztowne i czasochłonne. Warto zadbać o to, aby lektorzy i kursanci mogli komfortowo korzystać z interaktywnej platformy do nauki oraz, aby czuli się pewnie, korzystając z rozwiązań cyfrowych i nowoczesnych technologii w Twojej szkole językowej.

Wykwalifikowani lektorzy i niska rotacja kadry

Utrzymanie nauczycieli języka w jednej szkole jest coraz trudniejsze, ze względu na możliwość częstego zmieniania placówek przez nauczyciela, konkurencyjne warunki na rynku oraz potencjalne wypalenie zawodowe. Aby zapobiegać rotacji kadry i utrzymywać wysoką retencję kursantów, szkoła powinna zadbać o wykwalifikowanych, doświadczonych i utalentowanych lektorów, którzy również pasują do kultury szkoły i filozofii nauczania. Dobrą strategią jest oferowanie konkurencyjnych wynagrodzeń, dawanie możliwości rozwoju zawodowego, budowanie pozytywnego środowiska pracy oraz udostępnianie zaawansowanych technologicznie narzędzi ułatwiających nauczanie języka.

Efektywne zarządzanie finansami

Głównymi czynnikami napędzającymi wzrost rynku są rosnące znaczenie języka angielskiego w biznesie i karierze zawodowej, dynamiczny rozwój nauki angielskiego w grupie wiekowej 4-12 lat, stosunkowo niskie koszty aplikacji do nauki języka angielskiego oraz rosnące inwestycje w start-upy, małe i średnie szkoły. Przy prowadzeniu małych i średnich placówek, które często mają do dyspozycji ograniczony budżet, niezbędne jest staranne planowanie i zarządzanie zasobami. Działania, które można podjąć w tym zakresie, obejmują równoważenie kosztów operacyjnych (czynsz, media i wynagrodzenia) z dochodami z opłat za naukę. Szkoła może także postarać się o uzyskanie dofinansowania lub podjęcie inwestycji na rozwój infrastruktury lub usług.

Podsumowanie

Rok 2025 wymaga od właścicieli szkół językowych elastyczności, cyfrowego podejścia i dbałości o relacje z kursantami i kadrą. To właśnie teraz warto przemyśleć swoją strategię i zacząć działać z wyprzedzeniem.

Chcesz wejść w nowy rok szkolny z mocną ofertą
i przewagą nad konkurencją?

W świecie rosnących oczekiwań uczniów i dynamicznego rynku edukacyjnego, technologia oraz przemyślana strategia mogą zadecydować o sukcesie Twojej szkoły. Wdrożenie odpowiednich narzędzi, uporządkowanie procesów oraz skupienie się na jakości nauczania pozwoli Ci wyróżnić się na tle innych placówek.
Oferujemy: konsultacje i audyty edukacyjne, wdrożenie platform e-learningowych, wsparcie w rozwoju marki online.